Somliga säger lever i evighet fast döden är det sannaste som dom vet...

Idag har jag spenderat dagen på sjukhus. Inte så illa som de låter då jag inte var där som "kund" utan mer som familj. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var min vän Jessica väldigt nära sitt födelsedatum när vi var ute i lördags. Well nu är hon förbi det. Igår föddes nämligen Aila och hon är en riktigt liten söt trollunge med sjuuukt mycket hår! Så anledningen till mitt sjukhusbesök idag var helt enkelt att jag ville hälsa på min vän och deras nyfödda dotter. 
Det är inte utan att man själv börjar tänka i banor; barn, make/pojkvän, familj, jobb etc. Istället sitter man här i Spanien, inget fast jobb, ingen aning om vart man ska slå sig ner, singel och definitivt barnlös. Skönt att man har check på utbildning iaf- jag gillar ju att göra listor. Och det är ju ännu roligare när jag faktikst får boka av saker och ting. Men iaf barn...de börjar ploppa ur folk i min omgivning med allt högre tempo. Först var det folk man visste vilka det var, sen var de folk som man kände men inte var så tighta med, sen kom Frida efter det Karin, Jessica, Elin...Jag menar vem vet var detta skall sluta? Är det så att jag helt enkelt börjar komma upp i den ålder då det anses lämpligt att skaffa barn. Mmm måhända. Är jag klar med mitt "barnfria" liv, njaee inte än! Jag tycker inte att livet slutar med ett barn, absolut inte, men det innebär en stor förändring- En förändring jag inte är riktigt redo för just nu...Å tur är väl det för jag sitter ensam i min lägenhet i Spanien, utan jobb, utan framtidsplan och singel!
Stolt mor och lilla Aila
-
Tar vi ett kort på barnen i sommartid, när de dansar, när de dansar, en stund på jorden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0