Dagens fundering

Idag har jag varit hemma och varit sjuk. Sängliggande position dagen i ända, små ärenden till kök och toalett har jag dock orkat med. Jag tror att jag mår bättre nu!! Ska ta en tidig kväll idag och se till att sova ut ordentligt...Måste ju vara pigg och alert för äventyr som stundar. Och söka jobb! Jag hade ett snack med mina CV och kollade om de ville flyga iväg på egen hand. Men icke sa nicke så jag får väl eskortera dem själv då...
-
När man är sjuk så har man ofta ett bra läge att reflektera över saker och ting. Som världsekonomi, naturen, hur blir jag en bättre människa och saker i den stilen. Jag reflekterade över mitt liv! Jag hade ett djup heart-to-heart snack med min mamma igår där jag uppmanade henne att inte bli för besviken på mig och mitt liv. Jag har funderat mycket på det idag, mitt liv alltså. Det är väl inte så att jag egentligen är besviken jag önskar bara att vissa saker skulle vara annorlunda. Jag ångrar egentligen inget men har ändå en liten röst som viskar "Tänk om...". Jag skulle inte vilja kalla mig själv bitter men efter lite djupare än att skrapa på ytan är det kanske det jag är; bitter. 
Bitter över att livet inte är vad jag förväntade att det skulle vara.
Bitter över att vissa saker inte går att kontrollera och det gör mig frustrerad. 
Bitter över att trots att jag deltar så vinner jag aldrig. 
Med det bjuder jag eder godnatt för nu ska jag bara se en film och sedan sova. Jag tror det behövs...
The only difference between Martyrdom and suicide is the press coverage 

Kommentarer
Postat av: Ida

Alla är vi lite bittra emellanåt. Du har ju fått lyssna på min bitterhet ganska nyligen också.



Jag gissar att det har med hösten att göra. Vi går mot mörkare tider och då tappar vi sugen lite.. Sen saknar man det som varit (du bland annat) och inser att nu jävlar ska man vara vuxen och duktig..



Älskar dig! (nån gång blir det du, jag och Emmerdale)

2009-09-18 @ 09:10:37
URL: http://mira83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0