I brist på annat...

Tänkte jag skulle vara en ordentlig människa och städa lägenheten för en gångs skull...det har ju gått ganska lång tid i detta boende utan att jag behövt lyfta ett finger, så jag känner mitt strå till stacken är på sin plats. Sagt och gjort! Idag har jag städat mitt rum, dammsugit hela lägenheten, diskad all disk, torkat golv i hela lyan, haft storstädning på toaletten (eeuww) och strax skall jag slänga in lite tvätt i maskinen. Poäng till mig! En vän, Ida, föreslog en gång att jag skulle satsa på att bli hemmafru om jag inte hittade något jobb och efter idag så säger jag: HELL NO!! Kombinera de tre sakerna jag avskyr mest och bara vara hemma hela dagarna nej tack till det, min själ är för rastlös för att klara något sådant. Dock tror jag hon sa det lite med glimten i ögat, jag menar jag skulle nog bli den sämsta hemmafrun någonsin innan loppet av en vecka skulle jag fått besök av Lyxfällan, det där städprogrammet, Stilakuten och kanske avrundat på Sjukhuset. Nej ingen hemmafru Karlsson inte!!
Här är mer mitt rätta element...
Make the fire, fix the breakfast, do the dishes
Do the mopping and the sweeping and the dusting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0