Röda dagar

Asså Spanien må vara ett land som har många, många fördelar. Siesta, vin till alla måltider, prisklasser som passar alla och mycket mycket men. Men de har även en väldigt irriterande ovana att ha helgdagar titt som tätt!! Helgon skall firas, Himmelsfärder, upptäckten av Amerika och så vidare. Idag är en sådan dag som de tyckte att hey; Helgdag! I vanliga fall hade jag tyckt amen toppen, suveränt extra tid i sängen inga förplikterser...Men idag tycker jag inte det och jag ska berätta varför. 
-
Igår var jag ute eftersom ett band som jag ville se spelade i staden. Sådant resulterar ju ofta i sen hemkomst så även igår men trots detta var jag på fötter relativt tidigt idag. Hmm om man tycker 9.37 är tidigt!! Iaf jag skrev klart ett personligt brev jag har komponerat för att söka jobb här i staden på spanska men hjärnan som gröt. Efter att ha komponerat det tog jag mig en dusch och klädda mig i mina bästa söndagskläder redo att ta an världen och söka jobb. Jag kommer ut går gatan bort för att kopiera upp mina papper men ser att det är stängt. Shit tänker jag men de kanske öppnar senare...Kollar bort på gatan och ser varenda affär igenbommade...Helvete blir nu ordet som far till huvudet! Varför så grovt ordval? Jo jag har ingenting i kylen hemma och affärerna är stängda! Till skillnad från Sverige så är varken mataffärer eller andra affärer öppna här under helgdager. Dubbel trubbel!
Så nu befinner jag mig hemma och tar mig an en skattjakt i alla mina så kallade "matutrymmen" för att se om jag kan koka ihop något.... T.I.S när det är som värst
   mmm food!!
-
Om dina svårigheter kan övervinnas, varför bekymra dig?
Om dina svårigheter inte kan övervinnas, varför bekymra dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0