Well let me tell you about that...

Som de flesta kanske är bekanta med arbetar jag ju för närvarande som Engelsklärare här borta i Spanien. Men låt mig berätta för er att det är absolut inte bland det lättaste jag gjort! Asså jag har både smarta och mindre smarta barn, mindre smarta barn kräver mer spanska=inte alltid så lätt, smarta barn kräver mer grammatik= inte alltid så lätt! Jag menar jag är ju en komplett idiot då det kommer till grammatik och förklara vad det heter och varför det skall vara på ett visst sätt istället för ett annat och namn, åhh alla dessa namn på alla former för grammatik. Jag börjar bli den läraren jag själv hatar; som på varje fråga svarar
- För att det bara är så...   eller
- Det är något du måste lära dig att känna igen
O herregud säger jag bara, inte nog med att det pluggas spanska på udden jag tror bestämt att jag måste ta upp min grammatik i engelska med. Men som tur är har jag varit lite smartfis och smugglat med mig grammatikböcker i engelska. Hurra för mig, ibland är jag bra!
-
Can you handle me the way I are (cuz we teaching our kids bad grammar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0