I don't know and that scares me

Igår låg jag och tänkte på världen och alla dess invånare. Det var inte utan att panikens slöja drog över mig då jag kom fram till hur mycket ondska och hat det finns i denna värld, hur mycket orättvisor och missnöje denna värld bringar. Men det som skrämmer mig mest är hur lite det görs åt saken, hur lite världen bryr sig. Jag menar det finns fortfarande raskrig, det existerar fortfarande maffias, förtrycket mot det kvinnliga könet har bara utvecklats till viss del...och detta är den värld vi lever i! Anledningen till att jag igår låg och funderade över världen var för jag vill resa, jag vill upptäcka! Men vart jag än mig i världen vänder så ser jag hat längs alla stränder. Är man säker någonstans? Sverige och Norden i stort är ganska besparade på de hemskheter som sker runt om i världen men även vi börjar få en daglig dos av mord i dagstidningar. Hat och avundsjuka sprider sig som en löpeld från Lappland till Skåne och för att vara ärlig så skrämmer det mig. Att frukta för sitt liv varje gång man skall ut och festa eller gå hem ensam genom staden, att ständigt kolla sig över axeln för att försäkra sig om att man är själv, att bita sin tunga för man vill inte förarga "fel" personer...Hujedamej som om inte livet var svårt nog!
Vart vill jag komma med allt detta? Ja du det är en bra fråga, jag har ingen poäng, jag har ingen mening, jag har bara min rädsla och oro och den ville jag lufta. För inte tror jag att en liten text på en obetydlig blogg kommer att spela någon roll...
-
This is the world we live in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0