Is this who I really am, is this who I wanna be when I grow old...

Så då var jag tillbaka i Spanien efter 3 underbara veckor i Sverige. Veckor med vänner, familj, firande, sjukhus och mycket mycket mer. Men nu är jag tillbaka på udden och jag måste säga att vädret här är att föredra mellan -1 till+5 grader, kunde vart värre :) Jag klagar absolut inte eftersom jag hade riktigt kul hemma och njöt i fulla drag av att det var snö och kallt. Det är ju trots allt det vinterns skall handla om! Men jag är även tacksam att jag slapp den där perioden då snön skall försvinna...slaskväder är inte riktigt min kopp av!
Hur står det till annars då? Jo tack skall inte klaga, flygresan eller resan hem blev besvärligare än väntat men hem kom jag säkert så skall inte klaga på det egentligen. Till och börja med är det aldrig en bra idé att resa trött/bakis när man har en lång resa och sen om resan blir försenad mer än 8 timmar utan chans till riktig sömn är det ännu sämre. Min rutt gick Linköping-Arlanda, Arlanda-Prag, Prag-Madrid och Madrid-Valladolid. Tyvärr blev planet i Prag försenat så jag missade sista bussen hem till Valladolid med cirka 15 minuter, surt sa räven. Så det blev att campa på Madrids flygplats i runt 8 timmar innan nästa buss kom, kul...nope! Men tacka gudarna för min dator så jag kunde underhålla mig med musik och film iaf, jag har alltid svårt att sova i såna lägen eftersom jag måste hålla koll på bagage och liknande. Dock somnade jag på två röda efter att jag kom ombord på bussen till Valladolid och sov nästan hela vägen hem, vilket är en bussresa på 2,5 h. Skönt!
-
Nuså nu skall jag göra mig iordning för att jobba, ingen rast och ingen vila heheh. Inte så att jag nyss hade tre veckor semester i Sverige. 
-
Time goes on and on and on and on

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0