Santa Claus is coming to town

Yep, då var jultemat igång på jobbet och det innebär att jag lär ut mina barn julsånger och julpjäser i december. Syckt! Jag trivs en väldans på mitt jobb och det är ofta man kan höra mig joddla på små knoddvisor även på hemmaplan. Det skall väl vara ett tecken på att man trivs har jag hört! Där jag jobbar ligger i Tudela de Duero vilket är en liten bit utanför Valladolid men himla mysig skola, inriktningen är tvåspråkig och det är givetvis engelska/spanska som gäller. Barnen har som klasser varje dag cirka 2 timmar sedan även snack, rast, mat och siesta. Jag är stolt musik- och dramalärare, vilket är superskoj. Jag jobbar även i deras eftermiddagsprogram så två ggr i veckan är jag ansvarig för 2x1 tim drama/teater-oh boy, och 2x1,5 tim vanliga lektioner. Jag trivs väldigt bra och kan se en framtid, några år eller så här!
-
En av nackdelarna med mitt jobb dock är att jag inte har lika mycket fritid eller ledigt som jag har haft för om åren. Något som kanske drabbar mig runt jul. Jag vet nämligen inte om jag kommer hem i jul. Jag vet att jag INTE kommer att vara hemma julafton då jag jobbar dagen innan och inte kommer hinna med några flyg den dagen. Sedan har jag inte heller lust att spendera julafton på en flygplats, och eftersom SJ faktiskt firar lite jul så går det inga tåg hem vilket innebär att jag skulle tvinga familjen ut på vägarna och det vill jag inte heller! Men vi får väl se om jag dyker upp efter det!
 
Vem vill missa detta paradis liksom?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0