Less talk more texting...

Ja det var ett tag sen det skrevs ord på denna blogg men tänkte att jag kanske skulle ta tag i det igen. Men i ärlighetens namn så har jag inte riktigt tiden till att sitta och pilla på datorn, jag har fullt upp med att leva levet härnere. 
-
Ja som framgår är jag fortfarande kvar på den spanska udden och njuter av tillvaron. Förändringarnas vind har blåst hårt härnere då jag har bytt lägenhet, rumskamrater, skaffat jobb och numera är registrerad invånare i Spanien. Hehe det trodde jag inte då jag tog mina första steg här hösten 2008 att jag två år senare skulle vara kvar och faktiskt trivas. Men det gör jag, jag har underbara vänner och sådant underlättar ju alltid i såna situationer. Men det är inte utan att jag får infall av att bara lämna allting här för att flytta hem till Sverige igen. 
-
Jobbet jag har är ganska långt ifrån det min examen säger, jag är nämligen förskollärare med allt vad det innebär men utöver det kan jag titulera mig Dramalärare vilket är ganska spännande och framtida projekt kan kanske leda till något mer, vem vet? 
-
Vad har jag mer gjort under min tid här, jag har varit ute och kommit hem alltför sent, haft ångest, skrattat, gråtit men lyckats bli tjenis med fler än en bartender här i staden. Billig dricka, ja tack! Dock har helgen fått ett än heligare signum då man under veckan måste arbeta men det tycker jag bara är spännande. Jag föredrar faktiskt att ha att göra än att bara sitta hemma och dra mig! På en annan front slog jag på min mobil häromdagen för att mötas av tre veckors tystnad men för att vara ärlig har ju den kommunikationen från min sida varit ganska slö också. Skärpning!
On the other hand things are like they always been...

Kommentarer
Postat av: Annie

Vad bra att du la upp länk till bloggen på fejsbuck, jag hade ju "tappat bort dig"! Kul att du trivs i España! Jag blir allt lite sugen på att dra med mig karln och lämna kalla Sverige...

2010-10-18 @ 22:21:00
URL: http://klanto.blogspot.com
Postat av: Anonym

härligt att läsa lite om dig igen=) skönt med jobb för dig gumman, passar nog det kanon! hoppas du har det bra! puss

2010-10-19 @ 16:11:37
Postat av: mallie

jag skrev inlägget innan...glömde visst namn;) hehe

2010-10-19 @ 16:12:19
Postat av: Ida

Härligt att höra att du lever och frodas =) Hur trivs du som förskollärare då? puss puss

2010-10-19 @ 17:27:16
URL: http://miraku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0