One SMURF of a night!

Då var det fasta och som jag fastar, o ja det var ju nästan sant :) Nej men enligt tradition skall dagarna innan fastan vara fyllda av kvinnor och vin, iaf om man får tro de gamla grekerna. Här i Spanien är det bara en ursäkt för att ha en sjujäkla fest...Sagt och gjort! Temat är Carneval och alla prick alla får klä ut sig till vad de vill, handen i handsken för Sofi! Eftersom mina vänner redan hade ett tema som jag kände var rätt för dem men inte för mig var jag tvungen att komma på någe bra. Valet föll på Pitufina, detta till följd av en poster om den uppkommande filmen om Smurfarna, hahah herregud så kul, men den än roligare slogan "Where the Smurf are we?". Klockrent! Jag klädde ut mig och hade en bra kväll på stadens gator. Min checklist för att ha en bra kväll:
- Du blir bjuden på shots till följd av din grymma utstyrslen- Check
- Du dricker skumpa i baren, för att du kan- Check
- Du glömmer hur man öppnar dörren till huset du bor i och får sitta i hallen i hopp om att väcka en rumskamrat so är långt bort i smurfarnas drömland- Check
- Du vaknar upp med en apelsin...i BH! Du har sovit med denna apelsin och inte krossat den eller känt obehag av att ha den där- Check
- På golv finner du; mobilen och en tom väska! (För plånbok och kamera finns på för tillfället okänd plats vilket efter lite Indiana Jones arbete visar sig vara en vän)- Check
- Du kom hem i en tröja och scarf som inte är dina och du har sonika tappat bort dessa som faktiskt tillhörde dig- Check
---
Summasummarum: One Smurf of a night
Jag är alltså tjejen i blått ansikte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0