Tanken är god...

Jag tänker på er och det är ju tanken som räknas, som en vis herre i Parlamentet sade tillbaka i ungdomens dag. Bara för att ge en inblick i min vardag ska jag plinta ner en vanlig vecka. Bara för att liksom
-
Måndag: Första dagen av veckan, start på jobbet 8.30, buss 7.45. Jobbar till 14.30 bussas tillbaka och är hemma någonstans mellan 15.30-15.45. Andas. Lektion 17-19.30 utanför staden. Efter det ledighet :)
Tisdag: Start 9.30, buss avgår 8.30. Jobbar till 15 och har sedan 1,5h rast men i Tudela, som är namnet på staden, ingen chans att ta sig fram och tillbaka. Lektioner 16.30-19.45. Bussen kommer hem 20.45.
Onsdag: Jobb (buss) 7.45-15.45. Andas, slappna av. Lektion 17.30-20.15. 
Torsdag: By far veckans hektiska dag. Buss till jobb 8.30, buss tillbaka 20.45, lektion 21-22.
Fredag: Sista dagen woho, bussen lämnar busshållsplatsen 7.45, tillbaka 15.45. Lektion 16-17. Åh ljuva ledighet:)
Lördag: -
Söndag: -
Gansa fullt upp med allt, plus att jag i detta klämmer in spanska lektioner som jag själv måste vara på, inte undervisa och tillhörande studier till det. Sen finns det ju en och annan vän här också som man vill träffa och dricka blandsaft med. Dagarna rinner iväg och ofta när jag kommer hem har jag ingen tid eller lust eller inspiration att blogga. Men får väl ändra på det. Vet ju bara inte vad jag skall skriva om...det känns ju så svårt. Kanske hur min förra helg var underbar med torsdagen galenskaper med St Patrick's, fredagens äventyr i Madrid, lördagen klassiska paellamiddag eller söndagens slutet av veckan tipsy. 
-
Skam den som ger sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0