It just ain't right...

Helg igen, eller a helgen är ju snart över men ändock det är söndag och den skall vi njuta av. Veckan har haft sina upp och ner, mer upp än ner. I fredags mötte jag upp med mina flickor från förr och vi hade en sjukt trevlig dag tillsammans efter det hade jag lite klasser och sedan bar det av till Palencia. Palencia var skoj det var kul att byta miljö lite och gå ut någon annanstans. Sedan hade jag ju andra motiv till det med men det gick pannkaka, så livet är tillbaka som vanligt.
-
YES Valladolid skall även vara med och organisera eller hålla slutfesten för en stor filmfestival som går av stapeln här i slutet av oktober. Den 29 okt närmare bestämt då kommer vi att ha en stor fest med skådespelare, filmskapare och våra elever. Detta kanske kan bli skoj. Jag skall eventuellt också vara med då festen för den svenska avdelningen har sin fest, boy oboy oboy! Alla vet ju att jag är like starstruck så detta hoppas vi på.
-
Jag hoppas även på att kunna gå och simma lite i veckan, det var ett tag sen sist och även fast solen försvunnit så kan man ju bada. Det skall ju vara bra för kropp och själ har jag hört :) I övrigt flyter livet på som det skall, har lovat mig själv både det ena och det andra och vi får väl se hur det blir med dessa saker men slutändan gott kan man hoppas.
-
Stora nyheten är också att jag förmodligen inte kommer att få betalt för min sista månad som jag jobbade på förskolan eftersom min förra chef Danie verkar vara lite galen. Jag fick ett långt, arg och väldigt sårande e-mail av henne häromdagen då hon mer eller mindra skyllde allt på mig. Det var minsann mitt fel att skolan skulle stänga och jag hade svikit alla familjer i Tudela och jag hade en hemsk personlighet och var lömskt och ohederlig. Visst det var tufft att höra dessa ord MEN jag är även så mer säker på att jag fattade rätt beslut. Det är inte jag som visat mina sanna färger det är hon!
I am stronger than that!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0