Vuxenpoäng?

Så...som utlovat skall jag nu försöka att bena ut alla mina planer härnere i Spanien. För det är ganska mycket på g. Jag och min kära vän Ryan skall nämligen öppna en skola...SAY WHAT NOW? Japp vi skall öppna ett företag här som kommer att hete Your English School Valladolid, skolan kommer baseras på eftermiddagsklasser och främst vuxna. Så ja det känns lite spännande och skrämmande och allt det där men också som en skojsig utmaning. Dock innebär det också att jag kommer längre och längre från att komma hem...vilket jag känner mig ganska tillfreds med. Men vem vet i maj står jag kanske i Motala med väskor packade och gråter över ett företag som inte fungera. Men man måste ju våga lite...
-
En annan rolig sak som hände i onsdags, eller kanske inte så rolig men typisk Sofi. Vi var ute, drack några ö och njöt av varandras sällskap då vi kom på att maten som de sljer på gatan håller ju på att stänga och vi är ju hungriga. I panik startar vi alla springa runt till de stånd som säljer just den maten vi vill ha! Jag väljer ett stånd med getost och marmeladtoast-fantastiskt god. Jag beställer och i stress tappar min mobil på backen. Jag ser den studsa inte en, inte två utan tre gånger på järnet ner till ett avlopp/kloak innan den på studs nr 4 åker ner i mörket.
- NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, Sofi tittar upp med en skärrad blick och de som jobbar frågar om jag tappat mina pengar?: No! Mina nycklar?: No! MIn plånbok?: No, jag har tappat min mobil och den har åkt ner i avloppet...Hahaha...va på riktigt??!! Ut kommer två pojkar med kofot och tång och skall hjälpa mig att öppna skiten så jag kan få tillbaka min mobil. Efter cirka 10 minuters slit och fiskande av all möjlig slit lyckas de få upp min mobil efter att ha flyttat ståndet, legat med näsan i äckellukten och tappat mobilen tillbaka två gånger. Oh lyckan var obeskrivlig. Inte för jag trodde att mobilen skulle funka vilket den inte gör heller men jag har mitt SIM-kort med alla nummer...Puh! Men också så typiskt Sofi! Det är ju dumt att säga att det är första gången det händer med...nycklar har även tagit sig en trip ner i underjorden...
-
Man måste våga ta när man får chansen, våga ge efter vackla i balansen...

Kommentarer
Postat av: Mallie

Lycka till med företaget gumman :) Det kan man verkligen kalla vuxenpoäng!

O håll nu i mobil, nycklar o plånbok...hihi ;)



Ha det bra! Pöss

2011-09-09 @ 12:45:16
Postat av: Ida

Ohh.. spännande!! Kör så det ryker och hoppas det går vägen big time!



Min duktiga tjej!

2011-09-09 @ 17:02:55
URL: http://cronebäck.se
Postat av: Johanna

Lycka till Sofy!! De kommer gå kanon ska du se! :)



Ta de lugnt o ha de så fint!! :)

2011-09-10 @ 00:35:20
Postat av: Annie

Så himla coolt! Ja, lär nu de där spanjackerna hur man pratar engelska på oiktickt :)

2011-09-29 @ 23:11:56
URL: http://klanto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0